Wiele różnych informacji słyszy się o stolicy Tajlandii. Bangkok to jedna z największych metropolii w Azji, w której mieszka i pracuje wg nieoficjalnych danych około 15 milionów mieszkańców.
Stolica Tajlandii jest stosunkowo młodym miastem, gdyż jego historia to około 200 lat gdy po utracie dawnej stolicy Ayutthaya król wraz z swoim dworem przenieśli się do nowej siedziby w miejscu gdzie rzeka Chao Phraya wpływa do zatoki tajlandzkiej. Obszar miasta do w niektórych miejscach od 50 do 70 km średnicy. Komunikacyjnie jest otoczone dość nowoczesna obwodnica nazywana Kanchanapisek road. W środku miasto podzielone jest na wiele dzielnic. Przez miasto przepływa rzeka Chao Praya czyli rzeka krolewska jak jest nazywana przez mieszkańców. Wije się one krętym nurtem przez miasto dając mu odrobine wytchnienia w całorocznym upale.
Bangkok to nowoczesna część miasta z dzielnicami takimi jak Silom, Sathorn, Bangrak, Pathumwan czy wzdłuż ulicy Sukhumvit, oraz starsze części miasta takie jak Dusit, Rattanakosin, czy specyficzna część China Town. W mieście można poruszać się samochodami po drogach naziemnych oraz autostradach nad ziemia, które są płatne. Rozbudowywana jest dość szybko siatka połaczeń metra podziemnego i nadziemnego. Bangkok posiada 2 lotniska międzynarodowe, Suvarnabhumi, które obsługuje linie narodowych przewożników, oraz lotnisko Don Mueang zajmujące się obsługą tanich linii lotniczych. Do lotniska Suvarnabhumi prowadzi wygodna kolejka metra, która można wjechać pod terminal lotniska, a w niedługim czasie zostanie ukończona linia metra do lotniska Don Mueang, gdzie do stacji trzeba będzie przejść od terminala na drugą stronę pobliskiej autostrady.
Czas przejazdu z lotniska do centrum to około 30 min kolejka metra, a samochodem czas dojazdu wydłuża się od około 60 min do nawet 120 min. Wszystko zależy od dnia tygodnia, natężenia ruchu na ulicach, oraz pory dnia.
W Bangkoku jest zarejestrowane ponad 8 milionów pojazdów, co mocno daje obraz jak często tłoczno może być na drogach, gdyż dla przykładu w większości Europejskich metropolii nie ma tak dużej ilości mieszkańców w miastach. Jednak mieszkańcy znający układ polączeń, miejsca z trudnościami w przejazdach wiedzą jak poruszać się aby nie utknąc zbyt długo w korkach.
Kontrasty można zobaczyć już od samej podróży z lotniska, gdyż widzimy szerokie autostrady, nowoczesne rozwiązania komunikacyjne, a obok przy drogach wysokie apartamentowce często sąsiadujące z tanimi, starymi domami, lub nawet dzielnicami slumsów. Często pod autostradami nadziemnymi mieszczą się takie dzielnice dla ubogich. Pomiędzy pojazdami widać najnowsze modele luksusowych marek samochodów, oraz głośno jeżdżących tuk tuk, czy różnych motorków z dobudowanymi sklepikami do sprzedaży ulicznej. Po drodze mija się biurowce, hotele lśniące w słońcu, oraz szare i brudne kamienice z kratami w oknach, które są nawet nie otwieralne. To obraz miasta żyjącego swoim tempem, mimo ze ogromne i zatłoczone, to ma swój cykl życia, bez pośpiechu i pogoni za czasem.